frågan om nästa barn...

Om jag hade fått en krona för varje gång jag fått frågan: ska ni inte skaffa en till bebis, vore jag RIK!
Jag kräks på den frågan! Om vi vill skaffa en till, vill vi det för vår egen skull inte för att andra tjatar!
OKEJ jag kan förstå folk att dom tycker det är dags MEN vi bestämmer OM och NÄR vi vill skaffa en till unge.
Folk är så okänslig, sen får man blickar som om man vore dum i huvudet när man inte vill skaffa en till.. Jag säger aldrig, men vi får se jag kanske känner annorlunda om fem år... Men med allt vi gått igenom nu känns det inte som om man vill gå igenom det igen, som att söva John, det har varit så jobbigt, Men det förstår bara den som gått igenom det själv. Jag tänker tillbaka på tiden med John som liten, Förlossningen blev ett misslyckande i mina ögon då jag inte klarade av att få ut honom själv utan genomgick ett snitt... Amningen som inte fungerade och som gav många tårar och skuldkänslor... Höfterna Johns, att inte veta vad som kommer hända, kommer det gå bra? kommer han bli bra? kommer han få men av detta när han blir äldre? och SKULDKÄNSLORNA! att allt är mitt fel...
Nej jag vet inte om jag orkar gå igenom det igen. Jag måste smälta allt som jag och min familj gått igenom. OCh ni som läser detta inlägg, tänk er för innan ni frågar ett barnlöst par om det inte är dags för dom att skaffa en till, något kan ju vara fel, dom kan ha försökt i flera år, och tänk er även för om ni frågar en familj med barn om dom inte ska skaffa en till, dom kan ha gått igenom en svår förlossning/första tid m.m. SÅ SNÄLLA ställ inte den frågan... Det blir jobbigt för den parten som får frågan. Ställer ni den frågan så skyll er själva om ni får en utskällning eller ett utbrott på er, för jag exploderar snart! det bygger upp en massa skuldkänslor för att jag vet att jag kan få barn och avstår det för stunden, när det finns par som inte kan få barn, eller som får försöka länge innan det händer något.
Jag älskar mitt barn, förr tänkte jag att jag ville ha minst två barn men nu vet jag inte. Men jag älskar den son jag fått, otroligt mycket! mer kärlek än jag trodde var möjligt :)




Kommentera
2 kommentarer



Kommentarer
Postat av: Linda

Fantastiskt bra skrivet gumman, kram till dig!

2012-01-12 @ 16:42:30
Postat av: Elin ♥ Albins Mamma

Skulle också varit rik...

När man inte hade en bra förlossning så är tankarna på nästa låååångt borta.

Stå på dig hjärtat <3

2012-01-14 @ 14:23:23
URL: http://elinpantsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback