middag :)

Kofilé och rödvinssås :) hur smarrit låter inte det? Det är precis vad vi ätit idag. tyvärr latade vi till det och åt pommes till...

Kofilén rullade jag i svartpeppar, rosepeppar och lite chili. stekte den runt om och in i ugnen där jag lät den bli medium rare :)
såsen gjorde jag i stekpannan där jag stekt filén.
1 creme fraich
5 dl grädde
ca 1 msk kalvfond
ca 1 msk soja
2-3 dl vin lättast är att smaka av efter tycke och smak.

lät denna koka under tiden köttet var i ugnen. gott gott

serverade det som sagt med pommes, men det går lika bra med klyftpotatis, hasselpotatis eller liknande.

Gott var det iaf.

IDag har vi grillat korv, burit in bokhyllorna i det "nya" rummet.
Å va jag älskar detta hus. Nu kan vi utnyttja hela detta hus. lite fler tapeter ska iofs upp men det börjar bli fint :) Bilder på "gröna rummets" nya skepnad kommer så småningom :)



Kommentera
0 kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback