Amning

Jag är så jävla less på nedlåtande kommentarer mot folk som inte ammar. Jag själv kunde inte amma, jag ammade i en månad men hade inte tillräckligt med mat till min son... Till slut sinade jag helt. Amning ska vara något mysigt, det ska inte vara fyllt med ångest och tårar... Om du kan amma så visst det är ändå det bästa, men racka inte ner på mammor som inte kan amma. och var inte överlägsen mot dom. Jag mådde skit när amningen inte fungerade. la all skuld på mig själv.. och nu ser jag mammor runt mig som känner på samma sätt. det är förjävligt att folk inte kan tänka sig för.

Jag skulle ha fortsatt att amma om jag kunde men i mitt fall gick det inte, och på slutet var det bara ångest, när John skrek för att jag inte fick mat åt honom tillräckligt snabbt... så där satt vi jag grät och han grät... då kände jag själv att nä, jag kan inte fortsätta såhär.. så där kom beslutet att vi börjar med mjölkersättning på heltid.

Tyck vad ni vill. men detta är min åsikt!



Kommentera
1 kommentarer



Kommentarer
Postat av: Malin på täckta ;-)

De blir folk av ungan ändå :-) Men jag förstår hur du kände dig. Men man är en toppen bra mamma fast man inte kan amma eller vill amma.

Jag har provat båda delarna nu och jag ser både för och nackdelar med båda! När jag amma I så hade jag för mycket mjölk så jag kände mig som en j-vla kossa :-) Inte heller så roligt med bröstmjölk överallt HELA tiden. Kände sig aldrig fräsch. När man ger flaska har man 100% koll på vad dom får i sig och hur mycket. När man ammar så måste manju som mamma äta nyttig och bra kost för att den lilla också ska må bra.Å det är de ju inte alla som gör. Men det är visst "lite inne" att man ska trycka ner varandra som nyblivna mammor. Skulle tro att det bottnar i en otrolig osäkerhet hos de andra bara.

Kram kram Malin

2011-10-07 @ 12:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback