Sveriges Mästerkock

Blir på tvn ikväll. För en gångs skull har vi ätit middag innan haha. Jobbigt när man är så hungrig och sitter där o kollar när dom lagar gott..

Idag har vi bakat sockerkaka, ifall nån vill komma å fika. Det är alltid roligare att ha nåt att bjuda på till kaffet.
Middagen idag blev köttfärsbiffar, pepparsås och pasta :) gott!
jag har i lite Chilisås i köttfärsen, det är det enda jag har i innan jag steker dom. Steker dom och tar ur dom ur pannan. häver i cremefraich och låter det lösas upp sen tippar jag över grädde och soja, kalvfond och peppar låter det koka ihop lite och häver i köttfärsbiffarna i såsen. låter det koka ett tag tills såsen är krämig och god. och serverar det med pasta. Riktigt gott faktiskt.
Det var ju meningen att vi skulle äta det igår men då blev det som det blev när pelletsbrännarn gick sönder.

Nu ska jag kolla på tv :) ha en trevlig kväll:)




Kommentera
0 kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback