usch..

Domen på killen som körde full och hans bästa vän dog kom igår. Han fick nio månaders fängelse. Vet inte vad jag egentligen ska säga om det. Jag sitter i en situation där jag har vänner som känner/är släkt med dödsoffret och jag sitter med vänner som känner/är släkt med killen som körde.

Satt och läste kommentarer på facebook både igår och idag. Det är verkligen hemskt det som hände och det är verkligen hemskt för föräldrarna att mista ett barn, syskon att mista en bror och vänner att mista en vän. Men det är också hemskt för killen som körde att alltid ha på sitt samvete att han körde ihjäl sin bästa vän...
Jag har tyvärr det resonemanget att alla satte sig i bilen av fri vilja. jag tror ju inte att någon tvingade nån annan att sätta sig där...

Jag kan tycka det är rätt att killen som körde fick sitt straff, men han har ett livstidsstraff annars också.
Många hårda ord växlas. Jag tycker mest det är tragiskt. Det är inget dom säger som gör att dödsoffret kommer tillbaka. Men jag kan ändå förstå familjens frustration.

Nä nog om detta, nu har jag rensat ur det ur systemet... eller iaf försökt.
Ha en trevlig kväll



Kommentera
0 kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback